Efter Kullen ...

Allt som rör MX-5 CUP
User avatar
Mats Lundin
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 518
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
Location: Nynäshamn

Efter Kullen ...

Post by Mats Lundin »

Fick just besked från verkstan som har tittat på min bil.
Ingen komp alls i tre cylindrar, 0,2 i den fjärde. :cry:
Allt talar för att det är riktigt illa. Toppen är sannolikt riktigt skev och kolvringar slut, etc. Full katastrofbild får man inte förrän toppen är av men även det kostar pengar.

Vid en renovering av toppen måste den planas och det ganska ordentligt. Blir det klassat som trimmning eller renovering, finns det någon gräns? Alternativet till att renovera motorn är att slänga i en 1,8-motor. Och visst är det tillåtet idag, ni regel-gurus?

Jag ska leta efter en bra 1,8 idag, så får vi se vad en sådan kan kosta. Hur är det, går det att "knö' ner" en sådan direkt eller krävs det anpassningar?

Tips mottages tacksamt.

Så tyvärr, jag kommer inte till Mantorp i racingbilen.
M.
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Re: Efter Kullen ...

Post by Josen »

Mats Lundin wrote:Fick just besked från verkstan som har tittat på min bil.
Ingen komp alls i tre cylindrar, 0,2 i den fjärde. :cry:
Allt talar för att det är riktigt illa. Toppen är sannolikt riktigt skev och kolvringar slut, etc. Full katastrofbild får man inte förrän toppen är av men även det kostar pengar.

Vid en renovering av toppen måste den planas och det ganska ordentligt. Blir det klassat som trimmning eller renovering, finns det någon gräns? Alternativet till att renovera motorn är att slänga i en 1,8-motor. Och visst är det tillåtet idag, ni regel-gurus?

Jag ska leta efter en bra 1,8 idag, så får vi se vad en sådan kan kosta. Hur är det, går det att "knö' ner" en sådan direkt eller krävs det anpassningar?

Tips mottages tacksamt.

Så tyvärr, jag kommer inte till Mantorp i racingbilen.
M.

Att lägga i en 1.8 är mycket enklet - jag var förvånad att det gick så lätt när jag gjorde det på den vita. Med 1.8 blir bilen riktigt kul med 4:3 diffen och lätta 1.6 chassit :)
SBP fattade aldrig heller skillanden :)

Sen vet jag inte hur det är med regler men efter tjafset med protester mot mig i den vita ( som aldrig gick igenom) så landade det (tror jag) i att det är OK att byta till annan motor som finns i biltypen. Detta är vanligt förekommade i andra biltyper som Alfor och Porschar har jag förstått det.
User avatar
Dennis Kullman
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 840
Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26

Re: Efter Kullen ...

Post by Dennis Kullman »

Josen wrote:
Mats Lundin wrote:Allt talar för att det är riktigt illa. Toppen är sannolikt riktigt skev och kolvringar slut, etc. Full katastrofbild får man inte förrän toppen är av men även det kostar pengar.
Jag ska leta efter en bra 1,8 idag, så får vi se vad en sådan kan kosta. Hur är det, går det att "knö' ner" en sådan direkt eller krävs det anpassningar?

Tips mottages tacksamt.

Så tyvärr, jag kommer inte till Mantorp i racingbilen.
M.
Att lägga i en 1.8 är mycket enklet - jag var förvånad att det gick så lätt när jag gjorde det på den vita. Med 1.8 blir bilen riktigt kul med 4:3 diffen och lätta 1.6 chassit :)
SBP fattade aldrig heller skillanden :)

Sen vet jag inte hur det är med regler men efter tjafset med protester mot mig i den vita ( som aldrig gick igenom) så landade det (tror jag) i att det är OK att byta till annan motor som finns i biltypen. Detta är vanligt förekommade i andra biltyper som Alfor och Porschar har jag förstått det.
Tråkigt Mats. :cry:
Jag ställde frågan om motorbyte till någon inom MGCC (kommer inte ihåg vem) på KM1 i tron om att det nu var mera klart vad som är OK och inte, men fick inget klart besked. :?
Sen har jag fortfarande blandade känslor inför ett sånt byte, men det är en annan historia... Hoppas du får ihop det snabbt och lätt.
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: Efter Kullen ...

Post by Niklas Falk »

Mats Lundin wrote:Vid en renovering av toppen måste den planas och det ganska ordentligt. Blir det klassat som trimmning eller renovering, finns det någon gräns? Alternativet till att renovera motorn är att slänga i en 1,8-motor. Och visst är det tillåtet idag, ni regel-gurus?
Planing inom verksadsbokstoleranserna för att klassas som omodifierad motor.

Det snabbaste är att kasta i en annan 1,6a rakt av.

Reglemässigt har jag diskuterat 1,8an i en 90-93a tillräckligt med Brolund för att vara helklar över att inom SPVM är det inga problem att byta och klart deklarera den nya motorns originaleffekt. Men då ska det vara en motor som inte ens ett tränat öga ser är annorlunda (tex från B6 till BP som i detta fall).
Det som jag tycker blir lite klyddigt regelmässigt är vilka sensorer som skall användas när de är olika (MAF AFM i detta fall). Ska man vara regelpetig så ska ju 1,8ans dator och sensorer användas, annars är det ju inte en originalmotor. Att köra med 1,6ans AFM blir ju strypkopplel och RX7ans kan man ju ha åsikter om (den satt aldrig i en Miata).

Undrar om man inte skulle kunna speca upp en 1,8a med MSPNP (MAPsensor) och fri rördragning innan gasspjället. Inte skulle det bli mycket mer än 138hk på veven iaf (kom ihåg att reglementet nämner 10% för mycket som läge för mätning och omspecning).
Hur många delar i FM's konverteringskit skulle i så fall vara onödiga (trotteladaptern?)?

Hur som helst så kanske det är dags för att större köp av "Coolant Re-Route" i höst.
User avatar
Per Hammarsjö
Posts: 1561
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
Location: Huddinge
Contact:

Post by Per Hammarsjö »

Fasen så trist!

Jag tror du kommer undan billigare om du letar upp en ny motor än att börja på renovering av den du har.. Kommer gärna och hjälper dig med ur och ilyft så vi får fart på dig så fort som möjligt!

Har ju "tyvärr" lite erfarenhet av det...

// Per
User avatar
Per Hammarsjö
Posts: 1561
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
Location: Huddinge
Contact:

Post by Per Hammarsjö »

Pettsson... Har inte du en drös med motorer liggande? M tanke på att du har fyra racebussar... ;)
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Post by Fredrik Henriksson »

Tror också på motorbyte. Hörde med en motorrenoverare som sa att en motor som gått så pass varm att tändhattar/kablar smält får du aldrig ur samma effekt som du hade innan, även om du fixat till toppen och får igång den...
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Dennis Kullman
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 840
Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26

Post by Dennis Kullman »

Jag hade letat upp en billig 1,6a och slängt i den för att snabbt rulla igen.
Då kan du ju t o m hinna till Mantorp (åtminstone i teorin :roll: )
Andra planer skulle jag skjuta på till vintern.

Men... jag är mycket intresserad av Niklas diskussioner inom SPVM.
Min motor lär ju inte heller hålla i evigheter och visst hade det varit grymt att få slänga i en 1,8 och kanske t o m själv få välja vad som ska sitta innan gasspjället. :P
User avatar
CG Leijonhufvud
Posts: 1197
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
Location: Laxne

Post by CG Leijonhufvud »

finns en 1,8 till salu på Blocket för 6'
http://www.blocket.se/vi/16060928.htm?ca=12_s

Annars kanske Peter Sandström har någon till salu
CG Leijonhufvud
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Post by Niklas Falk »

Dennis Kullman wrote:Men... jag är mycket intresserad av Niklas diskussioner inom SPVM.
Min motor lär ju inte heller hålla i evigheter och visst hade det varit grymt att få slänga i en 1,8 och kanske t o m själv få välja vad som ska sitta innan gasspjället. :P
Innan vi alltför egenkärt jobbar på detta så måste man samtidigt fundera på vad det får för effekter på andra motorer. Vad innebär det tex på en s2000motor i en seven, blir det mycket mer effekt än 252hk med fri elektronik?
En Toyota 4AGE med original IRTB, hur mycket kan man klämma ur en sån med fri elektronik och fritt avgassystem? Det är ju i princip bara toppen, halsringar och spjäll som är orört då (förutom bottendelen som kan orka mycket). Jag vet inte hur svårchippad originalboxen är där.

Det finns lite att fundera på innan man öppnar Pandoras box, men fri elektronik och fast spjäll/insug skulle jämna ut bedömningarna mellan olika motortyper (och Miatamotorerna skulle inte vara de som gynnas med sin långslagighet).
Sen skulle generellt tillåtna motorbyten mellan "liknande" motorer göra det rätt rörigt.
En Corrado (2+2 Sportcoupé pss som Porsche 944?) med en VW1.8T eller annan motor från samma koncern? Eller ska man kräva att motor iaf funnits i samma kaross från fabrik alt regbesiktats med den?

Men friare motorbyten än nu skulle justera fördelarna med ombyggt/amatörbyggt fordon på motorsidan. Friare eletronik skulle utjämna den praktiska chipbarheten.

Men med mer saker man kan göra så upplevs det som fler saker man måste göra för att komma ur garaget och till start.
Jag vet inte om det är bra eller dåligt (får man inte fler att prova så kommer inte fler att fastna i träsket).

En 1,6a kan man vara mycket konkurrenskraftig med, det har du bevisat i ett antal år Dennis.
Så länge som utvecklingskurvan inte planat ut på alla andra parametrar så är det svårt att påstå att man måste ge sig på motorn (andra saker kan ge större förbättring).
User avatar
Peter Sandström
Posts: 230
Joined: Thu 28 Feb 2008, 07:42
Location: Urshult / Småland

Post by Peter Sandström »

CG Leijonhufvud wrote:finns en 1,8 till salu på Blocket för 6'
http://www.blocket.se/vi/16060928.htm?ca=12_s

Annars kanske Peter Sandström har någon till salu
Nope, har i princip slut på Miatadelar och tänker nog inte ge mej på det igen..

Motorn i Blocketannonsen kan lida av "vevlager #4", dvs för stort glapp i veven axiellt pga nerkört lager.. Går det för långt är det bara att kasta blocket. Går förvisso bearbeta om lagerbanan för axiell-lagret och sätta dit ett överdimensionslager/ göra ett eget. Oftast har dock dom radiella lagerbanorna i veven fått stryk också, så detta är nog inget att satsa på...

Vevaxelproblemet är ganska vanligt på NB -99, 1,8
__________________
NA -91, lite moddad konbaneracer, numera såld...
SAAB Sonett II/V4 -68. Blå pärla i nyskick. .
SAAB 96 GT750 -60. Orenoverad originalbil, en av få..
VOLVO XC90 R-Design D5 Polestar -14
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Post by Niklas Falk »

Peter Sandström wrote:Vevaxelproblemet är ganska vanligt på NB -99, 1,8
Jo, det drabbar ungefär en på 1000 innan ett visst tillverkningsdatum (och betydligt färre av de senare och -00). Stat taget ur luften (orkar inte leta fram referensen).
Det händer och kan ses med ögat på remskivan när man kopplar när det gått långt.
I detta läge hade det varit enormt mycket arbete för Mats att pilla dit en motor från 1999. Förutom det rent fysiska (motorfästen och avgassystem) så hade det inneburit byte av elsystem, bränslepump (vi snackar omoddad motor här) etc etc.

Handla ett vrak i Tyskland och plocka motorn ur det är det snabbaste (med resa ner i måndags hade det tidsmässigt fungerat till helgen).
Är vraket tillräckligt ok i resten hade man sakta kunnat fixa till den med en 323F-motor (med 1,8NA insug etc), MSPNP, reggat in den och sålt vidare (eller byggt en vagnboksräser utan chassi för försäljning om motorkonceptet accepteras). Men plats tid och lite pengar behövs som alltid.
User avatar
Peter Sandström
Posts: 230
Joined: Thu 28 Feb 2008, 07:42
Location: Urshult / Småland

Post by Peter Sandström »

Ok, inte ganska vanligt men relativt förekommande! Jag vet om minst 3st -99or med detta haveri och har lyssnat på minst lika många slamrande -99motorer "ute på fältet" som kan ha samma problem.. :shock:

Vet inte hur många 99:or vi har i landet, men det känns "ganska vanligt" :wink:

Kruxet är att Mazda Europa inte har varit lika generösa (läs snåla) att åtgärda detta som i Staterna....
NA -91, lite moddad konbaneracer, numera såld...
SAAB Sonett II/V4 -68. Blå pärla i nyskick. .
SAAB 96 GT750 -60. Orenoverad originalbil, en av få..
VOLVO XC90 R-Design D5 Polestar -14
User avatar
Jari Olavison
Posts: 137
Joined: Sun 02 Mar 2008, 22:12
Location: Skövde

Post by Jari Olavison »

Sorgligt att klubbens enda K-märkta bil skall gå ett sådant öde till mötes :cry:

Trots allt har säkert denna bil gått flest mil på bana procentuellt jämfört med någon annan, så helt klart sätter det sina spår.

Hoppas det löser sig och att du hinner ordna en hjärttransplantation snabbt så hon kommer ut på banan snart igen :wink:
Röd -93, öppet filter, luftintag, 4-2-1 Header, 2 1/4" Cat back, GAZ Pro, Hard dog Hard Core Ht, Mockaratt, OZ Super Tourismo 16 med Conti sport contact (Kosei Penta RT + Toyo 888 15")
Gelleråsen 2010: 1:23.85 Kinnekulle 2012: 1:06.38
User avatar
Mats Lundin
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 518
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
Location: Nynäshamn

Post by Mats Lundin »

Verkstan ska öppna hjärtat nu (lyfta toppen), sedan får vi se. Beroende på vad vi hittar så blir det olika beslut. Har tex funnit en krockad 1,8 i Hannover som skulle passa men den måste ju hämtas. Annars har jag fått bra hjälp och tips om motorrenoverare, men beslut när vi vet vad som visar sig i motorn.

Jari. Du har nog rätt där, att det blivit många mil på racingbanor för bilen. Den har ju varit räser sedan 1992, och det sätter säkert sina spår. En orutinerad chaufför som inte har koll på tempen underlättar ju sedan inte.

Tack för allt stöd och alla råd som fullkomligt strömmar in, det värmer och hjälper.
M.
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Post by Josen »

Det går inte heller att bortse från att NA 1.8 motorn är en mycket slitstark motor som håller för plågas för racing.
Det som jag tycker blir lite klyddigt regelmässigt är vilka sensorer som skall användas när de är olika (MAF AFM i detta fall). Ska man vara regelpetig så ska ju 1,8ans dator och sensorer användas, annars är det ju inte en originalmotor. Att köra med 1,6ans AFM blir ju strypkopplel och RX7ans kan man ju ha åsikter om (den satt aldrig i en
Gör det enklet och kräv att orginal sensorer för motor skall användas dvs man får flytta över kable-stammen också. Inte svårt om man har en donator bil.
User avatar
Mats Lundin
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 518
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
Location: Nynäshamn

Post by Mats Lundin »

Följetongen fortsätter.
Inget vatten i motorn, bara i expansionskärlet. Sens moral: Se till att ha kylvätska i maskin.

Besked idag att toppen är som en banan. Det kommer att krävas millimetrar för att plana den - toleransen är under 1 mm. Tveksamt om toppen räcker till för att plana så mycket utan att ventilerna tar i. Dessutom har de funnit repor i cylinderloppen. Det sitter alltså en hög järnskrot i bilen just nu. :cry:

Nu finns det två alternativ.
1. Slänga sig ner till Tyskland och köpa en 1,8, om sådan finns. Hetsa verkstan att trycka ner den i bilen så jag kan hinna till Knutstorp. Stressigt eftersom jag också har en Skottlandsresa inplanerad före Knutstorpshelgen.

2. Ge upp årets säsong. Deltävling 2 är ju redan körd för mig och när jag nu inser vidden av vad som behöver göras kanske det är bättre att satsa på nästa säsong i stället. Då kan jag in lugn och ro leta upp en bra motor och dessutom ge mig på att byta själv, vilket skulle kännas bättre än att betala en verkstad.

Läge att sova på saken.
M.
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Post by Fredrik Henriksson »

Till nästa säsong är det lååååångt, till Tyskland är det inte så långt... :D :wink:

Nä skämt å sido... Jag nog lagt mina pengar på en billig 1.6 motor. En sån går nog att få tag på snabbt också. Den är ju bara att lyfta i och du slipper missa hela säsongen. :) Fasen vet om jag hade moklat med en 1.8. Byta kabelhärva e ju det enda vettiga om man vill att det skall funka 100%igt, å det känns trassligt att göra själv och dyrt om man inte gör det själv. :?
Lovar att jag inte säger så av konkurrensskäl :wink: vill bara se dig på banan igen så snart som möjligt... :D
Last edited by Fredrik Henriksson on Thu 29 May 2008, 20:44, edited 1 time in total.
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Post by Josen »

Henrik (Cyberiod) har ju en topp som är smälld med renoverbar. Flytta delar mellan toppar och få ihop det ?
Kanske sponsrar han dig med den så du kan komma med och laga bilen för rimliga pengar.
User avatar
Cyberoid
Posts: 858
Joined: Mon 03 Mar 2008, 15:39
Location: Göteborg
Contact:

Post by Cyberoid »

Josen wrote:Henrik (Cyberiod) har ju en topp som är smälld med renoverbar. Flytta delar mellan toppar och få ihop det ?
Kanske sponsrar han dig med den så du kan komma med och laga bilen för rimliga pengar.
Klart att vi skulle kunna ordna det men jag skulle nog rekommendera en annan motor om även bottendelen är skadad. Uppskattad kostnad bara för att få toppen renoverad var ~3500:- med planing och omfräsning av alla ventiler. Sen kan man ju inte garantera att det inte finns en spricka i den ändå...

Det var därför jag valde att jobba med en mindre deformerad topp.
-->Arrows<--
#86 Henrik Pihl
Modsport 3
User avatar
Peter Sandström
Posts: 230
Joined: Thu 28 Feb 2008, 07:42
Location: Urshult / Småland

Post by Peter Sandström »

Finns en enda 1,6 motor på Bildelsbasen... (frontsmälld bil, men motorn ser ut att ha klarat sej bra.) Ser dock inte om termostathuset har klarat sej. Läge för prut pga frontad bil...

http://image.fbt.se/global/images/image ... height=240

http://image.fbt.se/global/images/image ... height=240

(Svensksåld bil, BGT179, avregistrerad 8 Maj, så det finns nog en Viscodiff också)

Mazda MX-5 Miata -91 / Motor Bensin
Delinformation Bilinformation
Lagernummer: W137727
Anmärkning: PK OK, B6
Position -
Nykod -
Tillverkare -
Tillverkarkod: B6
Originalkod -
Kvalitet: A4
Pris -
Årsmodell: 1991
Mil: 14407
Fordonsanmärkning: 2dr CAB MAZDA MX5 1, MANU
Chassinummer: NA18B200118227
Tillverkningsdatum: 000000
Registreringsdatum: 19910503
Färg: RÖD
Färgkod -
Inredning: SVART
Inredningskod -
Bränsle -
Växellåda: MANUELL
Växellådsnummer -
Utväxling -
Motor: B6
Motorkod: 1,6 16V

Bildelslagret Lidköping AB
Adress:
Gösslunda Led 2
53198 Lidköping

Tel: 0510-17066
Fax: 0510-17034
E-post: info@bildelslagret-lidkoping.se
Hemsida: http://www.bildelslagret-lidkoping.se/

© 2007 Bildelsbasen Kungsbacka AB
Last edited by Peter Sandström on Fri 30 May 2008, 08:05, edited 1 time in total.
NA -91, lite moddad konbaneracer, numera såld...
SAAB Sonett II/V4 -68. Blå pärla i nyskick. .
SAAB 96 GT750 -60. Orenoverad originalbil, en av få..
VOLVO XC90 R-Design D5 Polestar -14
User avatar
Per Hammarsjö
Posts: 1561
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
Location: Huddinge
Contact:

Post by Per Hammarsjö »

Då har den just kommit upp.. Kollade tidigare i veckan då var det noll.

Ring imorgon Mats!

Som jag sa på telefon så hjälper jag dig gärna med transplantationen. Jag har prylarna och erfarenhet av det! Dumt att ge pengar till en verkstad för att bara skruva...

// Per
User avatar
Mats Lundin
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 518
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
Location: Nynäshamn

Post by Mats Lundin »

Peter Sandström wrote:Finns en enda 1,6 motor på Bildelsbasen... (frontsmälld bil, men motorn ser ut att ha klarat sej bra.) Ser dock inte om termostathuset har klarat sej. Läge för prut pga frontad bil...
Vaket att hitta den bilen.

Vet du Peter hur man kan kolla en motor som sitter i den bilen? Att den inte läcker något är väl självklart att titta efter, kanske ta ur stiften men mer? Kan man förvänta sig att den startar eller ska man försöka ta kompprov eller...?

Någon som har ett förslag på pris? Vad bör den kosta?
På MX5Heaven börjar priserna för 1,6 på 295 pund - ca 3550 kr.

M.
User avatar
Mats Lundin
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 518
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
Location: Nynäshamn

Post by Mats Lundin »

Per Hammarsjö wrote:Som jag sa på telefon så hjälper jag dig gärna med transplantationen. Jag har prylarna och erfarenhet av det! Dumt att ge pengar till en verkstad för att bara skruva...
// Per
Som det känns nu, så får det bli ett lite längre projekt. Släpper denna säsongen och siktar på nästa - det har ju du erfarenhet av ...
Då skulle det passa med denna motor. Jag ringer i morgon.
M.
Magnus Pettson
Posts: 466
Joined: Fri 29 Feb 2008, 00:07
Location: Finnerödja

Post by Magnus Pettson »

Hupp! Hupp :!: Det är långt till Knutstorp (både mil & tidsmässigt :) )
Du är en klippa Peter :!: behöver nämligen diffbromsen i min snabbhopsatta Miata, märkte det inte så mycket på Kullen, däremot på Gälleråsen igår: blev liksom stillastående i vissa tvära kurvor :evil: Ringer dom imorron. Borde rimligtvis passa rätt på mina befintliga drivaxlar :? :?: vilket oxå är en -91.
De e mycke nu...
Post Reply