Kastar bort mitt budget 4P och vill ha ett "rikigt" 6P. Någon som har nåt liggande till vettig peng (gärna med fästen m.m.)
Tar annars tacksamt emot tips på modell och märke som funkar i miatan (fästes i båge baktill)
K: 6P-bälte
- Jari Olavison
- Posts: 137
- Joined: Sun 02 Mar 2008, 22:12
- Location: Skövde
K: 6P-bälte
Röd -93, öppet filter, luftintag, 4-2-1 Header, 2 1/4" Cat back, GAZ Pro, Hard dog Hard Core Ht, Mockaratt, OZ Super Tourismo 16 med Conti sport contact (Kosei Penta RT + Toyo 888 15")
Gelleråsen 2010: 1:23.85 Kinnekulle 2012: 1:06.38
Gelleråsen 2010: 1:23.85 Kinnekulle 2012: 1:06.38
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: K: 6P-bälte
2,2,3" är ett tips.
Eller HANS-optimerat med 2/#" för axlarna också (en del HANS fungerar riktigt bra med 3" axelband också).
3" band i sida och gren är ett elände att justera. Sen finns det varianter som du spänner bakvänt så du drar mot låset istället för från låset som normalt. Att kunna spänna fast sig ordentligt på egen hand underlättar verkligen.
Eller HANS-optimerat med 2/#" för axlarna också (en del HANS fungerar riktigt bra med 3" axelband också).
3" band i sida och gren är ett elände att justera. Sen finns det varianter som du spänner bakvänt så du drar mot låset istället för från låset som normalt. Att kunna spänna fast sig ordentligt på egen hand underlättar verkligen.
Re: K: 6P-bälte
http://rallyimport.jetshop.se/ShowProdu ... 82&cat=122
Vad tror expertisen om det här? Bra pris!
Vad tror expertisen om det här? Bra pris!
Vad innebär det?Fungerar ihop med HANS®.
Christian Lund
Re: K: 6P-bälte
Jag har en uppsättning av dessa liggandes:
http://www.saferacer.com/g-force-pro-6p ... ductid=953
Det är köpta i kolonierna, men FIA godkända . Det är vad jag kör med i Sparco Sprint-stolen, 2.2.3, precis som Niklas rekommenderar. Man spänner midjebältena från låset och axelbältena mot låset.
PMa mig om du är intresserad.
http://www.saferacer.com/g-force-pro-6p ... ductid=953
Det är köpta i kolonierna, men FIA godkända . Det är vad jag kör med i Sparco Sprint-stolen, 2.2.3, precis som Niklas rekommenderar. Man spänner midjebältena från låset och axelbältena mot låset.
PMa mig om du är intresserad.
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
- Jari Olavison
- Posts: 137
- Joined: Sun 02 Mar 2008, 22:12
- Location: Skövde
Re: K: 6P-bälte
Ser att de flesta bältena är "öglemonterade" och kollar man på bilderna så ser man en kabinhakelikande ände på bältena. Är det så fiffigt att öglorna sedan har samma gänga som orginalinfästningen
Öglor jag sett har 7/16" UNF-gänga
Öglor jag sett har 7/16" UNF-gänga
Röd -93, öppet filter, luftintag, 4-2-1 Header, 2 1/4" Cat back, GAZ Pro, Hard dog Hard Core Ht, Mockaratt, OZ Super Tourismo 16 med Conti sport contact (Kosei Penta RT + Toyo 888 15")
Gelleråsen 2010: 1:23.85 Kinnekulle 2012: 1:06.38
Gelleråsen 2010: 1:23.85 Kinnekulle 2012: 1:06.38
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: K: 6P-bälte
Det är endast ett fåtal nyare bilar som har nåt annat än 7/16 UNF till säkerhetsbältesutrustning, detta är den mest genomgående standarden i bilindustrin (kanske förutom gasen till höger, och att medurs styr åt höger )Jari Olavison wrote:Är det så fiffigt att öglorna sedan har samma gänga som orginalinfästningen
- Jari Olavison
- Posts: 137
- Joined: Sun 02 Mar 2008, 22:12
- Location: Skövde
Re: K: 6P-bälte
Gasen till höger
Röd -93, öppet filter, luftintag, 4-2-1 Header, 2 1/4" Cat back, GAZ Pro, Hard dog Hard Core Ht, Mockaratt, OZ Super Tourismo 16 med Conti sport contact (Kosei Penta RT + Toyo 888 15")
Gelleråsen 2010: 1:23.85 Kinnekulle 2012: 1:06.38
Gelleråsen 2010: 1:23.85 Kinnekulle 2012: 1:06.38
- Jari Olavison
- Posts: 137
- Joined: Sun 02 Mar 2008, 22:12
- Location: Skövde
Re: K: 6P-bälte
Bälten beställda
Tack för tipsen
Tack för tipsen
Röd -93, öppet filter, luftintag, 4-2-1 Header, 2 1/4" Cat back, GAZ Pro, Hard dog Hard Core Ht, Mockaratt, OZ Super Tourismo 16 med Conti sport contact (Kosei Penta RT + Toyo 888 15")
Gelleråsen 2010: 1:23.85 Kinnekulle 2012: 1:06.38
Gelleråsen 2010: 1:23.85 Kinnekulle 2012: 1:06.38