FALKENBERG CLASSIC, 24-26 sept. FINALEN 2010!

Inbjudningar, bilder från träffar etc.
HenkaE
Posts: 23
Joined: Mon 07 Jun 2010, 12:24

Re: FALKENBERG CLASSIC, 24-26 sept. FINALEN 2010!

Post by HenkaE »

Känns ju riktigt riktigt riktigt surt att bomma pallplatsen så otroligt jävla snöpligt.... En rutten pinne till hade jag väl kunnat skrapa ihop under året?

Ja, har jag gjort nåt detta år så är det väl att jag rört om lite i kastrullen. Utvecklats både som pilot och person har jag väl också gjort. Det är ett par fighter jag definitivt aldrig glömmer... Vi tar dem i ordning...

Kullen - jagade mr Pihl allt vad tyget höll...

Mantorp - fight med Halbig där jag drog vinst-lotten med ungefär 30cm

SSM - jagade den där rackarns Pihl igen men fick vika ner mig.....IGEN....

Falkenberg - ja asså, det var ett par riktigt ruskiga varv där med Fredrik i backspegeln... Vilken chock det var att inse att karln var såå mycket snabbare - och vilken känsla att ändå lyckas hålla ihop det så att jag tog mig över mållinjen före honom!
Last edited by HenkaE on Fri 01 Oct 2010, 22:11, edited 1 time in total.
Varvtider 2010: Falkenberg: 53.5 | Kinnekulle: 1.02.3 | Knutstorp: 1.10.7 | Mantorp: 1.35.1| Gotland: 1.36.3
User avatar
Cyberoid
Posts: 858
Joined: Mon 03 Mar 2008, 15:39
Location: Göteborg
Contact:

Re: FALKENBERG CLASSIC, 24-26 sept. FINALEN 2010!

Post by Cyberoid »

HenkaE wrote: Kullen - jagade mr Pihl allt vad tyget höll...

SSM - jagade den där rackarns Pihl igen
Skönt att du fick känna på lite hetluft i sista tävlingen. Nu kanske du förstår att du gjort mig gråhårig under säsongen! :) Det är fruktansvärt stressande att ha en snabbare bil upp i baken.

Grattis Robert till 1:a platsen i cupen. Och grattis till Magnus som knep längsta stråt i Klass 2. Mycket snyggt kört på Falkenberg.

Och tack till alla som gjorde finalen till en mycket trevlig långhelg. :)
-->Arrows<--
#86 Henrik Pihl
Modsport 3
User avatar
gokarting.nu
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1248
Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36

Re: FALKENBERG CLASSIC, 24-26 sept. FINALEN 2010!

Post by gokarting.nu »

ephas wrote:
TPR wrote:Ca 35 cm om mina beräkningar stämmer... :D
Tänk om Andreas tänkt på Torkel det varvet :mrgreen:

För racerapporter :up:


Skön uträkning Thomas:) :up:


AAAAAAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRGGGGGGGGGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!

Robert, där har vi det! 2011 års "upp"gradering!!!
Att jag inte använde ...den...mer än jag gjorde på Mantorp eller nu på Falkenberg!
Vilken miss!!!!!

En bild på T eller någon annan 22 åring i rutan får det bli 2011, inte för het bild bara.
Jag vill ju gärna ha lite blod kvar i huvudet under hjälmen när jag rejsar, annars om jag tänker för mycket på snygga snubbar i räserbilar kanske jag svimmar.



Btw, detta påminner mig om: -Vi ger svaren, ni ställer frågorna.
Från i höstas när ( från vänster, Jonas, Magnus O och Kullman) den showen gick på tv och dom fick svaret: Mattafaran.

Vet fortfarande inte om det ska tolkas positivt???

Klicka för full bild.
Attachments
Miata.racers.answer.-what.about.halbig.hahahahahahaha.jpg
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: FALKENBERG CLASSIC, 24-26 sept. FINALEN 2010!

Post by Niklas Falk »

gokarting.nu wrote:
ephas wrote:
TPR wrote:Ca 35 cm om mina beräkningar stämmer... :D
Tänk om Andreas tänkt på Torkel det varvet :mrgreen:
Skön uträkning Thomas:) :up:


AAAAAAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRGGGGGGGGGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!

Robert, där har vi det! 2011 års "upp"gradering!!!
Att jag inte använde ...den...mer än jag gjorde på Mantorp eller nu på Falkenberg!
Vilken miss!!!!!

En bild på T eller någon annan 22 åring i rutan får det bli 2011, inte för het bild bara.
Jag vill ju gärna ha lite blod kvar i huvudet under hjälmen när jag rejsar, annars om jag tänker för mycket på snygga snubbar i räserbilar kanske jag svimmar.
Eftersom det är transponderplaceringen som räknas så skulle ju den behöva monteras på nåt med variabel längd...
Men jag tror nog att fram till nosen räcker den väl ändå inte (ajaj om den hamnar i fläkten :shock: ).
Men några cm (det är ju inga tum ens ;)) förflyttning av transpondern vid rätt tillfälle skulle ju kunna ge nån tusendel bättre kvaltid.

Visst märks det att vintersäsongen (silly season) har börjat... Men vissa är ju lika "silly" hela året runt :mrgreen:
User avatar
TPR
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1293
Joined: Mon 06 Jul 2009, 14:57
Location: Göteborg

Re: FALKENBERG CLASSIC, 24-26 sept. FINALEN 2010!

Post by TPR »

HenkaE wrote:Känns ju riktigt riktigt riktigt surt att bomma pallplatsen så otorligt jävla snöpligt.... En rutten pinne till hade jag väl kunnat skrapa ihop under året?
Åh fan, kollade precis sluttabellen och såg att Robert smet förbi med minsta marginal.
Var lite osäker på vem som blev trea men trodde du borde vara säker.
Men eftersom man måste räkna bort en deltävling så kan det räcka att bara köra 3 av tävlingarna och ändå samla ihop tillräckligt med poäng för en pallplats, grattis Robert!
Thomas Pihl
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: FALKENBERG CLASSIC, 24-26 sept. FINALEN 2010!

Post by Niklas Falk »

TPR wrote:
HenkaE wrote:Känns ju riktigt riktigt riktigt surt att bomma pallplatsen så otorligt jävla snöpligt.... En rutten pinne till hade jag väl kunnat skrapa ihop under året?
Åh fan, kollade precis sluttabellen och såg att Robert smet förbi med minsta marginal.
Var lite osäker på vem som blev trea men trodde du borde vara säker.
Men eftersom man måste räkna bort en deltävling så kan det räcka att bara köra 3 av tävlingarna och ändå samla ihop tillräckligt med poäng för en pallplats, grattis Robert!
Alternativa beräkningstabeller är under utvädering. Både Clubman CUP och MX-5 CUP använder poängtabeller som ger större skillnad för större startfält.
Vi får väl se hur många olika varianter som man orkar med att utvärdera (5 eller 4 av 5 och en bonus).

En lite lustig effekt av att ha fixa poäng per placering är att det är stor skillnad på att stanna i depå och att få ut den till stratlinjen för ett mindre startfält (tex 10+ poäng för att ha startat (tex 6 bilar i klassen med MX-5 CUP modellen) jämfört med 0 för att stanna i depån).
User avatar
gokarting.nu
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1248
Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36

Re: FALKENBERG CLASSIC, 24-26 sept. FINALEN 2010!

Post by gokarting.nu »

JÖSSES!

Har ju glömt att tacka Anders Träff och Waern!!!

Tack så mycket Anders!

Du har fixat med priser under året.
Och utlottningen nu på Falkenberg, istället för att bara toppförarna skulle få, var en lysande ide!!!! :up:

Du har gett mer energi till cupen på din första säsong, än vad en del någonsin kommer göra.
Heder till dig.


Och Waern fixade ju också stuff, nu på Falkenberg!!!! Du fixade grejer även till guldklimparna i Miataklubben!!

Tack Christoffer, suveränt!!

:burnout: :burnout: :burnout: :burnout: :burnout: :burnout: :burnout: :burnout: :burnout: :burnout: :burnout: :burnout: :burnout: :burnout: :burnout: :burnout: :burnout:


....-du Anders.... lite avundsjuk blir man när man ser ditt ekipage i depån... :mrgreen:

Jaaa, ä inte bitter:)
Attachments
vill.också.ha.....jpg
vill.också.ha.....jpg (20.78 KiB) Viewed 2190 times
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Re: FALKENBERG CLASSIC, 24-26 sept. FINALEN 2010!

Post by Fredrik Henriksson »

Rejs 1. Startar åtta pga avbrutet kval och klantig taktik (man ska aldrig ligga och fisa bakom andra och vänta på att dom skall flytta på sig. Dom jagar fritt spår och tider också. Nästa gång är det en repa i fastlane som gäller om det bromsas upp.)

http://www.youtube.com/watch?v=CqPIQ0tzZOk

Glömde kameran på efter rejset så batteriet tog slut till rejs 2. Synd. :(
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Torkel k
Posts: 1063
Joined: Thu 12 Feb 2009, 13:03

Re: FALKENBERG CLASSIC, 24-26 sept. FINALEN 2010!

Post by Torkel k »

Snyggt kört Fredrik! :bow:
Fredrik Henriksson wrote:Man ska aldrig ligga och fisa bakom andra och vänta på att dom skall flytta på sig.
Jag kan bara hålla med... Men kanske av andra anedningar. :wink:
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Re: FALKENBERG CLASSIC, 24-26 sept. FINALEN 2010!

Post by Fredrik Henriksson »

Torkel k wrote: Jag kan bara hålla med... Men kanske av andra anedningar. :wink:
Mmmm riktigt surt att du måste knacka plåt för att du var på fel plats vid fel tillfälle. :(
När en älg kommer ivägen gäller iaf försäkringen... :roll: :think2:
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
ephas
Posts: 425
Joined: Fri 11 Dec 2009, 02:43

Re: FALKENBERG CLASSIC, 24-26 sept. FINALEN 2010!

Post by ephas »

Fredrik Henriksson wrote:
Torkel k wrote: Jag kan bara hålla med... Men kanske av andra anedningar. :wink:
Mmmm riktigt surt att du måste knacka plåt för att du var på fel plats vid fel tillfälle. :(
När en älg kommer ivägen gäller iaf försäkringen... :roll: :think2:

Även om stolpar kommer i vägen :mrgreen:
Robert S
NA -90 "Wettextrasan" (MX-5 Cup #76 2009-11)
NC -06 "Nordschleife" (2012->)
ND2 -19 "Daily" (2020->)
NA -91 "Glassätarbil" (2021 ->)


"Saker som inte finns kostar inget, väger inget, går inte sönder" -Stefan Mumm
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: FALKENBERG CLASSIC, 24-26 sept. FINALEN 2010!

Post by Niklas Falk »

ephas wrote:Även om stolpar kommer i vägen :mrgreen:
Stolpar kommer inte i vägen, de attackerar, precis som älgar.
User avatar
ephas
Posts: 425
Joined: Fri 11 Dec 2009, 02:43

Re: FALKENBERG CLASSIC, 24-26 sept. FINALEN 2010!

Post by ephas »

Niklas Falk wrote:
ephas wrote:Även om stolpar kommer i vägen :mrgreen:
Stolpar kommer inte i vägen, de attackerar, precis som älgar.
Helt korrekt.
Ber om ursäkt för min felaktiga formulering :think2: (ironi)

Hehehehe :mrgreen:

Men egentligen, om någonting "kommer i vägen" så kan det även vara en attack om det är tillräckligt spontant?!
Robert S
NA -90 "Wettextrasan" (MX-5 Cup #76 2009-11)
NC -06 "Nordschleife" (2012->)
ND2 -19 "Daily" (2020->)
NA -91 "Glassätarbil" (2021 ->)


"Saker som inte finns kostar inget, väger inget, går inte sönder" -Stefan Mumm
User avatar
Per-Arne Andersson
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 28
Joined: Thu 28 Feb 2008, 17:44
Location: Falkenberg

Re: FALKENBERG CLASSIC, 24-26 sept. FINALEN 2010!

Post by Per-Arne Andersson »

Nu har Pelle Grön laddat upp alla bilderna från Finalhelgen :D http://www.macedvard.blogg.se
Pelle Blå Falkenberg
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: FALKENBERG CLASSIC, 24-26 sept. FINALEN 2010!

Post by Niklas Falk »

Om nån vill diskutera olika poängberäkningsmodeller så finns det en tråd om det nu.
http://www.spvm.se/phpBB3/viewtopic.php?f=1&t=1040
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Re: FALKENBERG CLASSIC, 24-26 sept. FINALEN 2010!

Post by Fredrik Henriksson »

Niklas Falk wrote:Om nån vill diskutera olika poängberäkningsmodeller så finns det en tråd om det nu.
http://www.spvm.se/phpBB3/viewtopic.php?f=1&t=1040
Bra att det ses över även om det är lite trisst att inte kunna jämföra med tidigare år... :think2:
Tänkte skriva några tankar men lösenordet till SPVM ligger i hotmailen som jag är utelåst från sedan nästan två veckor tillbaka. :( Säkerhetsuppdatering kallade dom det. Jo, det blir jättesäkert om man inte kan logga in... :think2:
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Per Hammarsjö
Posts: 1561
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
Location: Huddinge
Contact:

Re: FALKENBERG CLASSIC, 24-26 sept. FINALEN 2010!

Post by Per Hammarsjö »

Fredrik Henriksson wrote: När en älg kommer ivägen gäller iaf försäkringen... :roll: :think2:
För vissa ja. ;)
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Re: FALKENBERG CLASSIC, 24-26 sept. FINALEN 2010!

Post by Fredrik Henriksson »

Per Hammarsjö wrote:
Fredrik Henriksson wrote: När en älg kommer ivägen gäller iaf försäkringen... :roll: :think2:
För vissa ja. ;)
:think2: :mrgreen:
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
Post Reply