2010-07-23: Bankalaset på Kinnekulle Ring

Inbjudningar, bilder från träffar etc.
Magnus Pettson
Posts: 466
Joined: Fri 29 Feb 2008, 00:07
Location: Finnerödja

Re: 2010-07-23: Bankalaset på Kinnekulle Ring

Post by Magnus Pettson »

Andreas K kolla dina inställningar innan du gör nåt drastiskt. När jag fick i 1,8:an som tydligen är lite tyngre så blev bilen väldigt understyrd (vilket jag gillar när det är lagom) som fixades med lite mer toe-out. Kanske funkar för dej med :D
De e mycke nu...
User avatar
Jari Olavison
Posts: 137
Joined: Sun 02 Mar 2008, 22:12
Location: Skövde

Re: 2010-07-23: Bankalaset på Kinnekulle Ring

Post by Jari Olavison »

Får erkänna att regnet först gjorde mig avslagen då jag känner mig lite osäker när det är blött (kör ju i princip endast bilen när det är torrt och man kan cabba ner...) blir så feg då men inspirationen kom efter allt pratande om att hur nyttigt det var att köra i regn. Jag får säga att det var en ny erfarenhet att backa i 120 km/h med låsta hjul och spana in fronten på en corvette med flera bilar… :shock:
Turligt nog var detta efter kurvan under bron på rakan mot kvarnkurvan och jag höll mig på det svarta och de andra var vakna och lyckades undvika kontakt med mig, Tack! :wink:

Det var intressant när det röda och gula passet slogs ihop. Tänkte att det var ett ypperligt tillfälle att hänga på er snabba och erfarna förare och lära sig lite. Idén var god men jag lyckades aldrig hänga kvar mer än ett par kurvor och man fick ha stenkoll i backspegeln.

Är rikigt imponerad av hur snabba alla cup-åkare är, hur gör ni egentligen :think2: .

Sammanfattningsvis så var arrangemanet kanon som vanligt. :up: :bow:

ps. Vad har hänt med Bildgalleriet, funkar inte :think2:
Röd -93, öppet filter, luftintag, 4-2-1 Header, 2 1/4" Cat back, GAZ Pro, Hard dog Hard Core Ht, Mockaratt, OZ Super Tourismo 16 med Conti sport contact (Kosei Penta RT + Toyo 888 15")
Gelleråsen 2010: 1:23.85 Kinnekulle 2012: 1:06.38
Lejban
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1214
Joined: Tue 25 May 2010, 13:25

Re: 2010-07-23: Bankalaset på Kinnekulle Ring

Post by Lejban »

Vill stämma in i kören, väldans bra arrangemang och riktigt kul. Jag blev faktiskt väldigt glad att det regnade, då jag fick möjlighet att känna på bilen i blött underlag för första gången. Stora förvåningen att det gick så fort ändå.

Kinnekulle var riktigt rolig bana, åker gärna där fler gånger.

Filmer hittas i filmtråd här, kommentera gärna:

viewtopic.php?f=19&t=1578

Nu har jag även anmält mig till de två körningarna som finns kvar, och önskar att det fanns fler arrangemang, för jag kan inte få nog!

Tack alla trevliga människor som gör detta så roligt! Ses snart på en bana nära dig :P
Tobias Bollmark
http://www.r-dack.se
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Re: 2010-07-23: Bankalaset på Kinnekulle Ring

Post by Fredrik Henriksson »

Jari Olavison wrote:ps. Vad har hänt med Bildgalleriet, funkar inte :think2:
Nåt intrång av nåt slag så Per H valde att stänga ner det tills han hunnit gå igenom och hitta "läckan/felet"... :)
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Re: 2010-07-23: Bankalaset på Kinnekulle Ring

Post by Fredrik Henriksson »

Lejban wrote:
Nu har jag även anmält mig till de två körningarna som finns kvar, och önskar att det fanns fler arrangemang, för jag kan inte få nog!
Kul att du fått smak på världens roligaste hobby!! :D
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
gokarting.nu
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1248
Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36

Re: 2010-07-23: Bankalaset på Kinnekulle Ring

Post by gokarting.nu »

Denna träff var trots vädret en av de roligaste som Mattafaran besökt.

Hade glömt att koppla loss krängaren bak, den är ju sssssssssåååååååååå viktig att ha på besiktningen.
Visade sig dock snabbt att den funkar galant i driftingsammanhang.

Detta var mycket underhållande, målet blev snabbt att kvarnkurvan skulle klaras av på ett och samma ställ.

En av cupens driftmästare: Jimmy, var ju med på mötet, här gällde det att inte tappa ansiktet.
efter typ 2 000 varv... satt kvarnsvängen, lyckades upprepa detta 4 - 5 ggr under dagen.


Sen blev det paråka med Waern, Andreas k, Jonas b.
Vi skulle åka ut tillsammans och inte krocka tänkte vi...bra ide...!

Jonas B blev vansinnig för han kan bara köra fort, så han stack iväg med en gång.
Varvtider är allt den bilen tänker på.

Waern blev vansinnig för Mattafaran körde så sakta framför honom, så han kunde inte få upp sin gröna skönhet på sladd.

Andreas K blev vansinnig för han märkte att han hade fel färg på sin förardörr, så han försökte ivrig få någon att köra på honom.
Han sa att det blir snyggt med lite annan kulör oavsett färg. Han är en spjuver den:)

Niklas Falk blev vansinnig även han. För han skulle lyssna på någon bilteknisk radiostation med sin laptimermobiltelefon. Så han gav Mattafaran svartflagg efter som den kärran hade fräckheten att överrösta hans headset.

Mattafaran är så trött på sin ägares körstil, så till detta mötet fick jag en co driver, i form av en släkting som ställde upp. Han verkade uppskatta vårt upplägg stort. Han är en motorentusiast...så vi får väll se...
Han körde dessutom med imponerande lugn runt banan, inga varvrekord men stabil och perfekta spårval.

Bra detta med PR licens.

En av dagens höjdpunkter var när en kund till mig på Go Kartbanan kom till kullen.
Han är halvt förlamad, och han skulle kommit till Ssm för publikåkningen. Men den körningen missade han.
Ny tag på kullen, och han dök upp.
Eftersom mattafaran var svartflaggad hoppade Jonas B in och ställde upp istället för mig!

TACK IGEN JONAS!!!!!
OCH TACK TILL ER SOM HJÄLPTE ROY UT OCH IN UR BILEN!!! GULD!!!

Han är mycket bil intresserad och detta sa han var en av hans bästa dagar på länge:)

Sen hade jag min brorson Måns i bilen under de värsta driftpassen, skönt att kunna dra honom bort ifrån SMS, Facebook och dataspel så han kan uppleva någonting verkligt.
Han sken som en sol efter några lyckade kvarnsladdar!

Sen stod varvrekorden som spön i backen, Waern, Ronnie, Jonas, Per Oleskog, Henriksson, Petsson OSV.
Alla förbättrade dom sig. Grattis!
Gissa vems laptimer som ska stekas över sakta eld...finns inte nog starka ord....

Va coolt det är med Rx bilarna. Snygga att se på och går som bara den.

Mattafaran blev omkörd av en 323 F...lite fränt faktiskt.

David och Goliat känsla med Corvetterna på banan.
Snygga bilar.


Tack till organisatörena, utan er...
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
Lejban
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1214
Joined: Tue 25 May 2010, 13:25

Re: 2010-07-23: Bankalaset på Kinnekulle Ring

Post by Lejban »

gokarting.nu wrote: David och Goliat känsla med Corvetterna på banan.
Snygga bilar.
japp, och så här mkt ser man bakom Goliat på rakan, tur att den är så snabb så det inte vara så länge :P

http://www.youtube.com/watch?v=Jfx6RvToKxU
Tobias Bollmark
http://www.r-dack.se
Post Reply