Eftersnack Eksjö 2009-08-29

Inbjudningar, bilder från träffar etc.
Post Reply
User avatar
Andreas E
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 2636
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
Location: Västerås/Centrum

Eftersnack Eksjö 2009-08-29

Post by Andreas E »

Får tacka alla deltagare för ännu en lyckad förarövning på Eksjö trafikövningsplats. Ett par korta skurar gjorde inte mycket då det snabbt torkade upp (gav dessutom möjlighet att prova lite drifting i de långa svepande kurvorna).
Layouten på banan denna gången med moturs körriktning (så man fick slita höger-däcken för omväxlings skull) och lite mer högfartskaraktär uppfattade jag som uppskattat av de flesta av er som körde.
Kul att se en del nya ansikte under dagen och att dagen som vanligt slutade utan incidenter.

Poängsammanställningen för MX-5 Sprint Cup är nu uppdaterad med resultatet från gårdagens deltävling:
viewtopic.php?f=8&t=856

Imponerade att Anders M med gatdäck var klart snabbast av alla i sprinten. Det är tydligt att en erfaren förare och en NC passar är en bra kombination på en så snabb bana som vi la denna gången.

Under förarövningen passade jag även på att testa mitt ny-tillverkade kamerafäste under dagen (ber om ursäkt för det dåliga ljudet då taken är nerfällt):
http://www.youtube.com/watch?v=DWA8jkQpndE

Ni som fotade får gärna lägga upp bilderna på vår hemsida.

Vi ses förhopningsvis på Västerås flygfält 5/9 eller MX-5 Cup finalen på Falkenbergs motorbana 19-20/9
/Andreas K
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
Niklas Boberg
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 19
Joined: Thu 30 Oct 2008, 19:20
Location: Norrköping

Re: Eftersnack Eksjö 2009-08-29

Post by Niklas Boberg »

Får Tacka för en som alltid rolig dag :banana: :banana:

/Niklas Boberg
User avatar
Jimmy
Posts: 215
Joined: Sat 31 Jan 2009, 19:48
Location: Göteborg

Re: Eftersnack Eksjö 2009-08-29

Post by Jimmy »

Var kul som vanligt med massor av körtid och trevligt folk.
Vet inte hur den förra slingan gick, men den här var iaf rolig, speciellt när vädret växlade lite fram och tillbaka under dagen. :)

Tog föresten några få bilder men hittar ingenstans att ladda upp dom.
Jimmy Visshed
#97
Post Reply