Nackdelen med låg bil...
- Jari Olavison
- Posts: 137
- Joined: Sun 02 Mar 2008, 22:12
- Location: Skövde
Nackdelen med låg bil...
om du har terrängbilar framför dig som tappar drivaxlar på vägen där du kör...
- Attachments
-
- Närkontakt kan man säga
- Rambalk.JPG (68.18 KiB) Viewed 1940 times
Röd -93, öppet filter, luftintag, 4-2-1 Header, 2 1/4" Cat back, GAZ Pro, Hard dog Hard Core Ht, Mockaratt, OZ Super Tourismo 16 med Conti sport contact (Kosei Penta RT + Toyo 888 15")
Gelleråsen 2010: 1:23.85 Kinnekulle 2012: 1:06.38
Gelleråsen 2010: 1:23.85 Kinnekulle 2012: 1:06.38
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Huaa!
Tappar drivaxeln!? Hur gick det till? Inte nåt jag brukar göra varje dag iaf...
Tappar drivaxeln!? Hur gick det till? Inte nåt jag brukar göra varje dag iaf...
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
- Jari Olavison
- Posts: 137
- Joined: Sun 02 Mar 2008, 22:12
- Location: Skövde
Japp, det blir en försäkringsfråga detta, blir en del jobb att fixa till detta, men hjulupphängningen har klarat sigJOnas wrote: Du skulle inte köpt dendäringa COBRA sänksatsen.
Kvaliteten svajar ordentligt.
Nee, det där var inte kul... Försäkringsfråga?
Lite lurigt då framförvarande bilar inte ens bromsar för sånt skrot på vägen då de ledigt går över, men ens egen bil inte gör det. Som tur var hann jag inte montera läppen innan åkturen.
Röd -93, öppet filter, luftintag, 4-2-1 Header, 2 1/4" Cat back, GAZ Pro, Hard dog Hard Core Ht, Mockaratt, OZ Super Tourismo 16 med Conti sport contact (Kosei Penta RT + Toyo 888 15")
Gelleråsen 2010: 1:23.85 Kinnekulle 2012: 1:06.38
Gelleråsen 2010: 1:23.85 Kinnekulle 2012: 1:06.38
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Hur gick det sen?
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
- Jari Olavison
- Posts: 137
- Joined: Sun 02 Mar 2008, 22:12
- Location: Skövde
Jodå, nu är bilen fixad med ny färsk mazdaplåt Motparten kan nog dock fortfarande inte förstå varför försäkringsbolagen tyckte att det var hans fel att han tappade delar som skadade min bil. Motparten tyckte bla. att min bil var för låg....Fredrik Henriksson wrote:Hur gick det sen?
Då vi vår jycke fått en valp för 4 veckor sedan så har det inte blivit många mil efter incidenten. Hoppas dock på bra väder nu på söndag 12/10, tänkte då passa på att prova mina, än så länge oanvända, R888:or på Sviestad.
Röd -93, öppet filter, luftintag, 4-2-1 Header, 2 1/4" Cat back, GAZ Pro, Hard dog Hard Core Ht, Mockaratt, OZ Super Tourismo 16 med Conti sport contact (Kosei Penta RT + Toyo 888 15")
Gelleråsen 2010: 1:23.85 Kinnekulle 2012: 1:06.38
Gelleråsen 2010: 1:23.85 Kinnekulle 2012: 1:06.38
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Gott att det löste sig! "För låg bil"!!Jari Olavison wrote:Jodå, nu är bilen fixad med ny färsk mazdaplåt Motparten kan nog dock fortfarande inte förstå varför försäkringsbolagen tyckte att det var hans fel att han tappade delar som skadade min bil. Motparten tyckte bla. att min bil var för låg....Fredrik Henriksson wrote:Hur gick det sen?
Då vi vår jycke fått en valp för 4 veckor sedan så har det inte blivit många mil efter incidenten. Hoppas dock på bra väder nu på söndag 12/10, tänkte då passa på att prova mina, än så länge oanvända, R888:or på Sviestad.
En jäkla härlig upplevelse första ggn med R-däck...
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
- Jari Olavison
- Posts: 137
- Joined: Sun 02 Mar 2008, 22:12
- Location: Skövde
Jo, det klart ...tänkte slippa måla 2 ggrNiklas Falk wrote:På tal om att få din "body" mattsvart och fin igen, mattsvart färg?
Färg går alltid att byta/måla över om det är blanksvart eller rött du vill ha senare.
Går i tankarna att måla dem röda, men då tänker man efter lite att lacken är ju lite si och så på andra ställen, alltså lika bra att måla hela bilen Blir mycket dyrare än et par sprayburkar med svart
Röd -93, öppet filter, luftintag, 4-2-1 Header, 2 1/4" Cat back, GAZ Pro, Hard dog Hard Core Ht, Mockaratt, OZ Super Tourismo 16 med Conti sport contact (Kosei Penta RT + Toyo 888 15")
Gelleråsen 2010: 1:23.85 Kinnekulle 2012: 1:06.38
Gelleråsen 2010: 1:23.85 Kinnekulle 2012: 1:06.38
- Jari Olavison
- Posts: 137
- Joined: Sun 02 Mar 2008, 22:12
- Location: Skövde
Problem löst - "Black chrome"...
Se bara så fint det blev
Dessutom premiär med R-däck idag på Sviestad. Vilken skillnad och oj vad bilen har börjat rulla, blev något bättre när jag ströp dämparna men hårdare fjädrar, japp! Så till er som har FM-fjädrar liggande...någon
Se bara så fint det blev
Dessutom premiär med R-däck idag på Sviestad. Vilken skillnad och oj vad bilen har börjat rulla, blev något bättre när jag ströp dämparna men hårdare fjädrar, japp! Så till er som har FM-fjädrar liggande...någon
- Attachments
-
- Sviestad 12 okt.JPG (97.75 KiB) Viewed 1644 times
Röd -93, öppet filter, luftintag, 4-2-1 Header, 2 1/4" Cat back, GAZ Pro, Hard dog Hard Core Ht, Mockaratt, OZ Super Tourismo 16 med Conti sport contact (Kosei Penta RT + Toyo 888 15")
Gelleråsen 2010: 1:23.85 Kinnekulle 2012: 1:06.38
Gelleråsen 2010: 1:23.85 Kinnekulle 2012: 1:06.38