Nästan ett år sedan förra posten, aj, aj.
Nu ska det besiktigas igen ...
Vid första försöket gick bilen inte igenom beroende på avgasvärdena.
CO 2% (0.5%)
HC 280 ppm (100 ppm)
CO förhöjd 2.5% (0,3%)
Lambda 1.00 (0.97-1.03)
Dagens ombesikting med 20 % etanol i tanken hjälpte tyvärr inte.
CO 0.8% (0.5%)
HC 279 ppm (100 ppm)
CO förhöjd 0.5% (0,3%)
Lambda 1.00 (0.97-1.03)
CO-värdena har ju nästan kommit hem. Hade det hjälpt med högre andel etanol, tro?
HC-värdet är väl ett partikelvärde (ppm = parts per million). Där skiljer ju inget egentligen. Vad kan man göra där?
Bilen har nu ett Mega squirt och är mappad av Turbocenter, för racing kan ju tilläggas.
Tar gärna råd om någon vet hur jag ska runda bilbesiktningen (har inte råd att muta någon). Vilka värden ska jag jaga i mappningen, tex? Hur gör ni andra som har tokmappade bilar?
Jag kan ju tillägga som bonusinformation, att jag idag har gjort klart med startnummer i Roadsport C/MX-5 Cup 2017 - Det blir nr 97, samma som jag hade vid senaste besöket i cupen.