En liten summering av resultatat av kollisionen på Falkenberg Classic förra året som såg ut så här:
https://www.youtube.com/watch?v=wr3yMcMlpw4
Nu är bilen nästan klar (efter att ha missat stor del av säsongen pga att jag är en seg dumskalle) och följande är bytt:
- Ny skärm höger fram
- Ny komplett lyktinsats höger fram
- Ny övre bärarm höger fram
- Ny genomgående bult för övre bärarm
- Ny undre bärarm höger fram
- Nya bussningar för undre bärarmen
- Bättre begagnad motorbalk
- Bättre begagnad OZ racing fälg (köpte 2 för säkerhets skull)
- Nytt hjullager fram (köpte 2 för att även byta på vänster sida)
Vad snälla och fråga mig inte vad detta kalas har kostat...
Har gjort det mesta själv men fått hjälp med byte av motorbalken (inklusive riktning) samt hjulinställning (blev -3,1 grader camber fram och -2,4 camber bak samt 0 i toe både fram och bak).
Kvar att göra pga skadan:
- Lacka framskärmen
- Byta spindeln höger fram (blir aktivitet i vinter inför nästa säsong - nuvarande spindel duger för mig denna säsongen)
- Försöka fixa till småskavanker på motorhuv och fronten (troligen också i vinter)
Sedan har bilen fått lite TLC i form av:
- Ny vindruta
- Nytt batteri
- Upp-polerad lyktinsats på vänster sida (för att det ska se lite mindre komiskt ut med ett helt nytt och ett som fått stå ut med 15000 mil)
- Bättre begagnade fälgar för gatbruk
- Nya gatdäck beställda
Ska byta olja i veckan och får se om jag även hinner/orkar fixa till en enklare "avskiljare" mellan luftfilter och motor inför Kinnekulle / Kanonloppet.
/Andreas E
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.