När jag nu får av den så ska ju bulten dit igen. Vet någon momentet den ska dras med? VIll ogärna att den lossnar.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
// Per
Niklas Falk wrote:Tänk på att bulten är engångs, om man följer Mazdas beskrivningar.
Jag brukar sätta dit en ny bult. 1.6:an jag hade hade klarat sig men vevaxeln på 1.8:an som satt i den bil jag kör nu såg ut så här: Finns även andra som drabbats.Emberglow66 wrote:Hmm, och vad är praxis hos oss rejsare
Hej!Emberglow66 wrote:Niklas Falk wrote:Tänk på att bulten är engångs, om man följer Mazdas beskrivningar.
Hmm, och vad är praxis hos oss rejsare
seved wrote:Jag brukar sätta dit en ny bult. 1.6:an jag hade hade klarat sig men vevaxeln på 1.8:an som satt i den bil jag kör nu såg ut så här: Finns även andra som drabbats.Emberglow66 wrote:Hmm, och vad är praxis hos oss rejsare
Bulten är boven gissar jag. Rengöring, ny bult, gänglåsning och rätt moment är nog inte fel om man vill vara helt på den säkra sidan.