Är väldigt nyfiken av resultatet.
Vart skedde bänkningen om man själv skulle vilja jämföra om man har alla hästar hemma
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Det är ju inget yppandeförbud, men diskussioner runt decimaler tillför inget speciellt när mätningen inte gjordes mer kontrollerat än för att hitta större avvikelser.TPR wrote:Jag har en lista med resultatet från 16 av bilarna, men det är nog inte så populärt att lämna ut.
Nu hänger inte jag med?Niklas Falk wrote:En nivå lite drygt 5% över deklarerad tävlingseffekt.
Och jag anser inte skillnader under 5hk vara tillräckligt för att bry sig i detta fall.
och det bortser inte jag ifrån, det är ju från den (deklarerade) nivån som avvikelser bedömms.TPR wrote:Om man bortser från 5% tillägg för sprut.
Felaktigt uttryckt av mig, 24% mer effekt än i min motor.Torbjorn968 wrote:24% mindre effekt innebär att de bästa motorerna lämnar 31% mer. Låter som över grönsen förblueprinting . ... Och inte bra för klassen.
140 + 5% +5% = 154 hkNiklas Falk wrote:och det bortser inte jag ifrån, det är ju från den (deklarerade) nivån som avvikelser bedömms.TPR wrote:Om man bortser från 5% tillägg för sprut.
25% var det jag hörde, vilket jag tycker låter lite högt.Mblixt wrote:Kan man få reda på procentsatsen som användes vid beräkningen / uppskattningen av motoreffekten?
Det låter väldigt högt ja.TPR wrote:25% var det jag hörde, vilket jag tycker låter lite högt.Mblixt wrote:Kan man få reda på procentsatsen som användes vid beräkningen / uppskattningen av motoreffekten?
Nej!Josen wrote:Nyfiken - bänkades #87 och #89 här ?
Anders Träff wrote:Bil 89 har nästan exakt samma effekt som min! skiljer bara någon hästkraft till min fördel, medans 89 har lite mera vrid
Anders nr82 (vi har samma person som mappat)